تبلیغات
majidtizhoosh - افزایش فروش در شرایط رکود و بازار دشوار
 
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

   

افزایش فروش در شرایط رکود و بازار دشوار
دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 04:27 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست محمد ترابی | ( نظرات )
مشتریان رفتار خرید خود را با تغییر شرایط اقتصادی( رونق به رکود بالعکس) تغییر می‌دهند. نیروهای فروش اگر به دنبال خوب یت در هر دو محیط هستند می بایست رویکرده ای فروش خود را تغییر دهند.



فروشگاه ساز

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز
در شرایط رکود اقتصادی، ترس و نگرانی و تعویق در خرید گریبانگیر بسیاری از مشتریان است. نیروهای فروش به دلیل آن که بازارها دچار افول هستند مجموعه ها به اهداف درآمدی فروش دست پیدا کرده ‌اند، به‌طور ناخواسته مشتریان را تحت فشار قرارداده و سبب تشدید ترس از خرید آن‌ها می‌شوند. بدون شک مشتریان امروز زیاد تغییرپذیر بوده رفتار خریدشان به طور چشم گیری در حال تغییر است. بعضی از موارد ی که کار فروشندگان را در شرایط رکود سخت‌تر می‌کند عبارت‌اند از:
ی که بودجه مشتریان محدود است، آن‌ها ترس زیادتری از اتخاذ تصمیم نادرست دارند.
اصرار مشتریان بیشتر بر روی قیمت بوده و از فروشندگان مختلف قیمت را استعلام می‌کنند.
در شرایط رونق اقتصادی، مشتریان فقط در مورد نرخ بازگشت سرمایه سوال می‌کنند، درحالی که در شرایط رکود، مشتریان در پی اثبات ادعای فروشنده می باشند .

تصمیم‌های خریدی که پیش از این توسط مسئول خرید به تنهایی اتخاذ می‌شد، هم اکنون به وسیله کمیته‌های خرید یا سطوح بالاتر سازمان گرفته می‌شود.
مشتریان بیشتر از قدیم تمایل دارند که پیش از خرید محصول، آن را آزمایش کرده منافع منتج از آن را مورد بررسی قرار دهند.
به آنچه که فروشنده می‌گوید کمتر اعتماد می‌کنند تمایل بیشتری به کسب اطلاعات از طریق طرف سوم یا منابع اطلاعاتی دارند.
مصرف از راهبردهای چهارگانه مور

با درنظر گرفتن سه دسته کلی مشتری ( به مفهوممشتریان فعلی، مشتریان ازدست رفته مشتریان بالقوه) می‌توان چهار نوع راهبرد مختلف را جهت ارتقا فروش بیان کرد.
۱. حفظ مراقبت مشتریان فعلی

در شرایط رکود رونق بازار، کمپانی ‌ها باید از مشتریانی که با آن‌ها ارتباطات تجاری می باشند حفاظت نگهداری نمایند. از دست دادن چیزی که داریم زیاد رنج‌آورتر از چیزی است که تهم اکنون آن را نداشته‌ایم. دلیل دیگر جهت حفظ مشتریان فعلی این است که اقطعا ل آنکه مشتریان فعلی خرید خود را دوباره تکرار کنند ۲۵ مساوی بیشتر از مشتریانی است که تهم اکنون هیچ گونه خریدی از شما انجام نداده‌اند.
تحلیل دوره‌ای مشتری

یکی از نکات کلیدی وبا اهمیت در حفظ مشتریان، برقراری جلسات دوره‌ای با تصمیم گیرندگان، تاثیرگذاران و افراد کلیدی در سازمان خرید است. اگر به عنوان یک قوت فروش، بیشتر از شش‌ماه با مشتریان رابطه نداشته باشید دیگر نبایستی به آن‌ها به‌عنوان مشتری بالفعل نگاه بکنید . به‌عنوان بخشی از راهکار حفظ و نگهداری می بایست با هریک از مشتریان خود حداقل سالی دوبار در ارتباط باشید. جهت مشتریان مهم‌تر، چهار بار در سال و جهت مشتریان رتبه A (مشتریانی که به‌صورت بالفعل و بالقوه اندازه بالایی از فروش را تشکیل می‌دهند) حداقل ماهی یک‌بار برخی اوقات بیشتر در ارتباط باشید.
استفاده از راهکار مدیریت تاثیر

استفاده از وسائل هایی مانند: ملاقات چهره به چهره، برنامه های تفریحی، ارتباط ‌های تلفنی، نامه‌ها و کارت‌های شاد باش غیره راهکار مدیریت اثر را تشکیل می‌دهند. فروشندگان حرفه‌ای ارتباط ‌های بیشتری را از طریق کانال‌های مختلف با مشتریان برقرار می‌کنند. آن‌ها همچنین یک پروگرام فصلی هستند که در آن ارتباط ‌هایی که بایستی گرفته شود و اهداف این ارتباط ‌ها معین شده‌است.
۲. فروش جدید

فروشندگان بایستی به دنبال شناسایی سوژه‌یابی مشتریان نو جهت گسترش فروش باشند. یکی از راه‌های گسترش فروش، پیشنهاد ‌ها و معرفی‌هایی است که از طرف مشتریان صورت می‌گیرد. تحقیقات نشان داده است چنانچه بدون معرفی و ارتباطات با سوژه‌ها ارتباط بگیرید تنها ۲ درصد امکان حرف کردن با آن‌ها وجود خواهد داشت. چنانچه ارجاع داده شوید شانس‌تان تا ۲۰ درصد ارتقا می‌یابد درصورتی که پیشنهاد شوید اقطعا ل موفق یت تا ۶۰ درصد افزایش پیدا می نماید . پس از مشتریان قدیمی بخواهید که شما را به همکاران یا سازمان‌های دیگر جهت فروش معرفی کنند. وقتی که مشتری از نتایج کالا یا خدماتتان رضایت دارد یا کاری را جهت مشتری انجام می‌دهید که منجر به خشنودی او می‌شود، بهترین زمان برای ارائه درخواست پیشنهاد است.
۳. اصلاح ارتباطات اولیه

به سوی مشتریان اولیه برگردید و با آن‌ها رابطه برقرار بکنید . این مشتریان با شرکـت ، محصولات فرایندهای سفارش‌دهی آشنا می باشند ، پس نسبت به مشتریان نو ، زمان کمتری جهت پیگیری و سازماندهی امور از طرف شما می‌طلبند. اگر ایشان ارتباط خود را با شما قطع کرده ‌اند دلیل آن می‌تواند نارضایتی‌ها و رنجشی باشد که شرکـت مسبب آن بوده است. اما عدم رضایت تنها علت قطع رابطه مشتریان با شرکت نیست بعضی وقتها دلیل آن ارائه پیشنهاد ات قیمتی پایین‌تر از طرف رقیب یا ارائه محصولی است که در موقعیت زمانی ویِژگزینشه به نیازهای مشتری نزدیک‌تر است.
۴. گسترش ارتباطات موجود

چهارمین آخرین راهبرد جهت بیشتر شدن درآمد، علی‌الخصوص در شرایط رکود، گسترش روابط با مشتریان فعلی است. نزدیک شدن به مشتریان فعلی با وسواس و دقت زیاد به منظور شناسایی بهره برداری از فرصت ها از ارزش بسیار زیاد ی برخوردار است. چنانچه به اهداف فروش دست پیدا نکردید، این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که نتوانستید از یکی از سهآموزش گسترش ارتباطات مصرف نمایید. این سهآموزش عبارت‌اند از:
فروش اندازه بیشتری از محصول به خریدار فعلی.
فروش همزمان کالاها اضافی و مرتبط با محصول اصلی (مکمل) به مرکز خرید فعلی.
فروش محصول به مراکز خرید مختلف در یک شرکـت (بخش‌ها و زیرمجموعه‌های دیگر مجموعه ). همچنین پیشنهاد ‌هایی که داخل همان شرکت به بخش‌های دیگر صورت می‌گیرد که به مراتب آسان‌تر و کم‌هزینه ‌تر از دربقیه شرکت ‌هاست که رقبا وجود دارند.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
What causes the heels of your feet to burn? دوشنبه 27 شهریور 1396 12:03 ق.ظ
Undeniably believe that which you stated. Your favorite reason appeared
to be on the net the easiest thing to be aware of. I say to you,
I definitely get irked while people think about worries that
they plainly do not know about. You managed to hit the
nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side effect ,
people can take a signal. Will probably be back to get more.
Thanks
What is the Ilizarov method? شنبه 14 مرداد 1396 09:11 ب.ظ
Hi mates, how is everything, and what you wish for to say about this
paragraph, in my view its really awesome in favor of me.
What do you do for Achilles tendonitis? شنبه 7 مرداد 1396 04:49 ب.ظ
I know this site provides quality dependent content and additional stuff, is there any other site which offers these things in quality?
BHW دوشنبه 28 فروردین 1396 01:40 ق.ظ
Fantastic beat ! I would like to apprentice while you amend your
website, how can i subscribe for a blog site? The account
aided me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your
broadcast offered bright clear idea
BHW جمعه 11 فروردین 1396 08:41 ق.ظ
I'm gone to say to my little brother, that he should also pay a quick
visit this weblog on regular basis to obtain updated from most up-to-date reports.
محمد پنجشنبه 22 بهمن 1394 11:03 ق.ظ
سلام

درآمد ثابت ماهیانه داشته باشید

کسب درآمد ماهانه بالای 1 میلیون تومان

100 درصد تضمینی


لینک آموزش برای آقایان:

http://bit.do/poolsaz

لینک آموزش برای خانم ها:

http://bit.do/poolsaz2

درصورت داشتن هرگونه سوال با ایمیل زیر در تماس باشید :
toopfile.ir@gmail.com
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر